Ord som setter spor

Bruke tiden din riktig

Du har bred kompetanse der du jobber. Du har både studert faget og har jobbet i bedriften i flere år. Du kjenner produktet ut og inn og de andre på jobben kaller deg «fagnerd». Du elsker å snakke om jobben din! Både privat og på jobb, ja egentlig når du har sjansen, så deler du villig bort både din kunnskap og erfaringer rundt det produktet du så stolt selger. Du brenner for at andre skal få oppleve det du har sett! Hva dette produktet som du produserer kan gjøre for andre! Ser de ikke det!? Ser de ikke at livet blir enklere og bedre?

SPARE PENGER

Du har akkurat laget nye nettsider. Du har fått trykket opp en lekker brosjyre som dere skal bruke på stand og du har to roll-uper som skal trekke oppmerksomhet. Brosjyrene har du fått hjelp til av en designer til en grei pris. Du prøver jo å tenke økonomisk. Teksten har du skrevet selv, du kan jo tross alt mest om produktet. Det er lekre bilder og et fint format. En i familien din titter på brosjyren. «-Fin» sier de, «men hva er det egentlig du selger?» Du kjenner du blir litt forfjamset. Hva du selger? Vet de ikke det!? Det er jo det produktet INGEN burde klare seg uten! Det som kan endre livet! Har ikke din egen familie skjønt det enda?

DU HAR GÅTT I FELLA

Du har gått i fella… Du har brukt all din kompetanse, erfaring og passion til å lage denne brosjyren, men du har glemt det viktigste; hvordan nå frem med budskapet? Hvordan få leseren til å forstå hva du leverer? Og sist men ikke minst; hvordan få de til å bli i kjøpsmodus og faktisk kjøpe produktet?

BRUK TIDEN PÅ DET DU ER BEST TIL

Det er her Vokabel kan hjelpe deg! Det er en god investering å bruke noen som er vant til tekst, som kan se deg uten i fra og finne ut hva som trigger leseren. Jeg setter meg inn i din bedrift ved å lese meg opp på nettsider eller annet materiell du har liggende, eller eventuelt gjennom en samtale. I en god dialog med deg finner vi ut hvem målgruppen er, hva som skal selges og hva jeg skal legge vekt på. Når brosjyren er ferdig vil kunden sitte igjen med et inntrykk å ha forstått hva du kan tilby og forhåpentligvis ha et ønske om å eie dette produktet. Hva tenker du? Skal du bruke tiden på det du faktisk kan, og la noen andre ta skrivejobben?

Tekst: Cathrine Naglestad

Blogg